Passepartoutskärare Olfa 45 grader - hur bra är den?

Har tänkt att köpa passepartoutskärare Olfa 45 grader, Art.nr 4848-0000. Jag undrar hur bra är den? Finns det någon som har erfarenhet av denna?

Kommentarer

  • Hej,
    Enligt vår egen mening är detta en mycket bra passepartoutskärare och Olfa har genomgående mycket hög kvalité.
    Caroline Marknadschef
  • Har denna passepartoutskärare någon spårkanal, det är kanske det som skiljer denna mot DX-varianten? Utifrån vad man urskilja på bilderna, DX-varianten är ju dessutom ogenomskinnlig. Hade tänkt köpa den vanliga passepartoutskäraren (den utan DX) men också skärlinjalen med artikelnr 1313-2469 som tycks ha en spårkanal... eller har jag fel? Utifrån detta så kanske det är så att passepartoutskäraren utan DX inte passar ihop med skärlinjalen?
  • Hejsan
    Passepartoutskärarsetet 4847​​​, detta set består av en linjal med glidskydd och en spårkanal, så att skäraren löper i denna vid skärning. Skäraren är transprarent, dock ej glasklar och har en profil som passar perfekt i linjalens spårkanal. Du har även möjlighet att välja djup på ditt skär, mellan 3-7 mm.
    Passepartoutskäraren 4848, ​​​är glasklar, som du ser på bilden. Denna har ingen profil, utan man lägger den mot en linjal, som man har preparerat med glidskydd som medföljer skäraren och skär längst med. ​Denna linjal​​​ är mycket lämplig att använda till 4848, då den har ett glidskydd.

    Madeleine Kreatör