Hur använder jag Slöjd-Detaljers oxideringsmedel?

Fungerar det att använda det oxideringsmedel ni säljer enbart nere i urfrästa spår i silvermetall och hur går man tillväga då?
Monica

Kommentarer

  • Hej, Monica
    Du kan läsa mer i denna pdf för att sedan testa dig fram. Du kan doppa föremålet eller pensla på. Om du doppar ner föremålet kan du bevaka hur färgen successivt förändras. Färgskalan vandrar från gult mot blått. Lyft upp föremålet när du är nöjd med färgtonen. Spola av föremålet under kranen. Nu är föremålet oxiderat. Polera och putsa de ytor du vill ha blanka, dock inte där du vill ha oxideringseffekten kvar. Hoppas att denna information är till hjälp.
    Madeleine Kreatör