Vilken Öljettång rekommenderas?

Hej!
Syr en huvtröja till mitt barnbarn, storlek 68 cl och man ska gör hål för att trä i snodd i huvan. Även om jag inte ska ha snodd vill jag göra hålet. Syr även en del annat.Behöver köpa en öljettång och öljetter som är för tyg. Funkar någon av era tänger för detta och vilket mått bör vara bra på öljetter?

Hälsningar
Christina Sand

Kommentarer

  • Jag rekommenderar dessa öljetter i mässing eller förnicklad mässing. Till alla dessa passar denna hål- och öljettång som du använder både till håltagning och till att sätta ihop/fast öljetterna.
    Madeleine Kreatör
  • Hej! Jag har köpt en öljettång hos er (art nr 3269-0000) som fungerar bra när jag gör bälten med mönster av öljetter. Det minsta öljettverktyget på tången är för innerdiamener 4,5 mm. Nu undrar jag om den kan funka även för öljetter med innerdiameter 4,0 mm?
  • Det ska fungera med denna öljetttång enligt katalogen, och jag tror inte att 1/2 mm gör så stor skillnad.
    Madeleine Kreatör