Hur färgar man in med narvsvärta?

Hej! Har en jätte gammal brun lädersadel som ja behöver fräscha upp, trodde den bruna narvsvärtan skulle ha samma effekt som den svarta, men de funkade inte alls, finns de mvh Emma

Kommentarer

  • Hej
    Den bruna narvsvärtan ska fungera på liknande sätt som den svarta. Kan det vara så att sadeln är väl behandlad med läderfett innan och du inte lyckats få bort allt? Rengör först med läderrengöring så bör den färgas in väl. Vill du ha mörkare färg, behandla flera gånger.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör