Hur monterar man ett kvartspendelverk?

Jag köpte kvartspendelverk av er men mina befintliga visare passar inte. Era visare passar inte en gammal moraklocka. Den vita plasten på kvartspendelverket har en diameter nertill på 6mm och upptill 5mm sen är det mässingsgänga. Var ska tim respektive minutvisare sitta? Vad har den tjocka medföljande muttern för funktion?

Kommentarer

  • Hej
    För att få lite vägledning kan du titta på några av vår inspirationer, kanske kan du då se hur visarna skall sitta. Tex Klockor av gammal teburk, eller klockor av gamla plåtburkar.
    De visare vi säljer passar till de urverk vi säljer men det finns förstås urverk och visare i en mängd olika utföranden på marknaden, vi garanterar inte att det passar till det man har sedan tidigare.
    Vill du returnera något har du 30 dagars ångerrätt, villkoren hittar du här.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör