Hur monterar jag pendel till urverk?

Hej,För era pendlar med lins 55 mm, är det något speciellt man skall tänka på vid montage mellan lins och arm.

Jag lyckas inte trycka igenom armen genom linsen, utan den kommer igenom första öppningen och sedan fastnar i linsen. Den tar emot öppningens underkant och går inte att trycka upp mer pga ”gropen” i linsen baksida. Vet inte om jag försöker på rätt sätt.
Simon

Kommentarer

  • Hej, Simon
    Nu har jag testat och det var lite besvärligt, jag håller med dig. Inbuktningen på mitten förstår jag mig inte riktigt på, varför den måste vara där, jag ska kolla med vår leverantör.
    Jag lyckades dock att få igenom armen genom att först trycka ner flärpen i hålet så mycket som möjligt och sedan föra in armen genom linsen och sedan komma lite från sidan ut genom hålet. Det gäller bara att man får armens spets över den lilla flärpen och sedan skjuta på.
    Lyckas du inte trots dessa tips, så får du kontakta kundtjänst och göra en reklamation.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör