Tål metallpapper fukt?

Går det att använda metallpapper utomhus för att slå in paket? Inte permanent men några dagar kanske. Finns det annars andra material som skulle kunna fungera?
Lena

Kommentarer

  • Hej, Lena
    Detta är ett papper med metallbelagd yta, vilket gör att om man har detta ute, så kan det krypa in fukt från en klippt kant till exempel. Men jag tror att detta kommer att fungera om det inte är väldigt fuktigt och regnigt ute, inte över tid, men några dagar. Något annat alternativ än aluminiumfolie kan jag inte komma på. Lycka till!
    Madeleine Kreatör