Har ni tunt vävt Vliseline som mellanlägg?

Jag är ute efter ett tunt vävt vlieseline. Har ni det?
Mia

Kommentarer

  • Hej Mia,
    Det beror lite på vad du ska använda det till, du får berätta lite mer vad du tänkt göra för att vi ska kunna guida dig till rätt sort. Annars har vi Vlieseline i flera olika varianter. Klicka här för att se allt som finns i vårt sortiment. De flesta produkter av märket Vlieseline är dock av non woven kvalité, dvs inte vävda.
    Caroline Marknadschef
  • Jo jag ska bl a ha det på baksidan av ett "trasigt" plagg som ska lagas för hand med t ex Sashikosömnad. Så jag behöver både tunt vlieseline och lite tjockare men det måste vara icke rivbart.
    mvh
    Mia
  • Tack för informationen. Då rekommenderar vi Soluvlies art.nr 9211- som det tunnare alternativet, det är dock vattenlösligt. Ett annat alternativ som också är tunt och som passar bra för sömnad är Vliseline H250 art.nr 9022-. Det går att riva om man tar i lite, men det är inte lättrivet så att säga, stryks fast på tyget.

    För det tjockare alternativet bör Volymvliselin art.nr 9592- passa väl om 3 mm tjocklek räcker. Det kan dock inte strykas fast utan måste sys på. Volymvliseline HH650 art.nr 3516 däremot stryks fast och är även den 3 mm tjockt.

    Hoppas detta hjälper dig! Lycka till 😀
    Caroline Marknadschef