Blir lädret svagare vid stansning?

Funderar på att märka hundarnas koppel, antingen genom att stanna el m brännmärkningspenna. Jag undrar om det möjligen försvagar lädret i kopplet på något vis, då det trots allt blir en liten "åverkan"? Ett hundkoppel måste ju vara hållbart.

Kommentarer

  • Hej
    Ja en lite åverkan blir det förstås på lädret men om du inte gör det för djup eller stort tror jag inte det skall påverka styrkan särskilt mycket.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör
  • Tack snälla för snabbt svar, då ska jag nog testa det! Naturligtvis skulle det stå stansa och inte stanna.
    Mvh Annica Bylin
  • Lycka till!
    Marianne Kommunikatör