Vilket medium ska jag använda för att få färgen tunnare?

Hej!
Vilket medium ska jag använda till acrylfärg för att få den lite tunnare utan att färgen blir påverkad (försöker mig på mandaladotting)?

Kommentarer

  • Vi har tyvärr inget medium just för detta. Vi har ett Pouring Medium som man använder för att få färgen mer flytande, vid så kallad pouring art. Då blandar man också i lite vatten för att få färgen tunnare, men den behåller sin färg till fullo. Kanske detta kan vara något att testa?
    Madeleine Kreatör