Hur gör jag en magnetisk tavla i trä?

Hej! Jag vill göra en egen magnettavla och det verkar svårt att få till med magnetfärg. Är det möjligt att köpa magnetiserad plåt hos er och sen fästa (exempelvis plywood) skicka över? Jag vill nämligen ha en magnettavla i trä. Om möjligt, hur tunn tror ni skivan som ska vara över måste vara för att ändå behålla styrkan?
Linnéa Norman

Kommentarer

  • Hej, Linnéa
    Vilket roligt projekt! Du kan gå två olika vägar tänker jag;
    Antingen så köper du en 6 mm tjock plywood och borrar på baksidan lagom stora och djupa hål för powermagneter, placerade i ett rutnät. Kan vara lite trixigt att få till borrhålen, så att dessa inte går hela vägen igenom.
    En annan variant är att köpa en galvaniserad stålplåt, som du klär in med kontaktplast i träimitation.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör