Kan jag använda magnetfärg som "magnet"?

Magnetfärg används ju vanligtvis för att göra vägg, skåpsluckor mm magnetiska, för att där fästa papper med magneter.
Går det göra tvärtom?
Kan magnetfärg användas på inplastade bilder för att kunna fästa dem direkt på kylskåpsdörren?
Therése

Kommentarer

  • Hej, Therése
    Det var en rolig och klurig fråga.... vi har inte testat detta. Det kan vara lite svårt att få magnetfärgen att fästa på laminatplasten. Men om du har denna typ av färg hemma, så kan det vara värt att testa.
    Kanske att någon av dessa produkter passar bättre;
    Magnetpapper
    Magnetplatta
    Magnettejp
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör