Vilka ljusvekar skall jag välja?

Hej! Jag har tänkt att gjuta ljus av ljusstumpar och blockljusrester. Det är blandat paraffin och stearin. Har tänkt att gjuta i glasburkar med en diameter mellan 5 till 10 cm ca. Har även tänkt att gjuta i tomma värmeljuskoppar. Kan ni hjälpa mig vilka storlekar på veke som skulle kunna lämpa sig? Jag har förstått man måste prova sig fram, men ett på ett ungefär kanske?
tack på förhand och ha en fortsatt trevlig dag!Med vänliga hälsningar Maria

Kommentarer

  • Denna ljusveke är till ljus med diameter 35-80 mm och är den som troligtvis passar bäst. Vi har även en tunnare och en  tjockare. Den tunnare tror jag passar bra till dina värmeljuskoppar och den tjockare passar nog bra till dina största glasburkar.
    Madeleine Kreatör