Kan man limma kopparplåt på en målad vägg?

1. Finns det lim, silikon som håller för att limma kopparplåt mot målad vägg? Jag vill ha som stänkskydd men jag tror att koppar kan vara svårt att fästa. Korrosion etc.

2. Kan ni dela en koppar plåt: kopparplat-2713, 1000x500x1 mm => delas till två 1000x250 mm.

Kommentarer

  • Hej,
    Svar på fråga 1.
    Dessvärre har vi inget bra vi kan rekommendera dig utan jag föreslår att du kollar med bygghandeln. Det kan fungera med epoxylim, plåten behöver då vara helt ren och fri från feta fingeravtryck. Om den bakomvarande ytan består av plastmaterial eller plastfärg kan dock expoxylimmet smälta ytan, det kan också - som du säger vara svårt att få den att fästa pga. korrosion. Vårt Expoxylim är ju också i så små förpackningar, så mitt förslag är att du kollar med bygghandeln.

    Svar på fråga 2
    Tyvärr har vi ingen möjlighet att hjälpa dig att dela på plåtarna.

    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör