Vilket lim ska jag ha för att limma skärbrädor?

Hej, Vi ska limma ihop spillmaterial av trä för tillverka skärbrädor, EK.
Söker efter ett Lim för trä som är livsmedelsgodkänt att komma i kontakt med mat, samt att lim klarar av fuktighet etc..

//Steve

Kommentarer

  • Casco trälim är det trälim som fungerar bäst till ditt projekt, dock är det inte livsmedelsgodkänt, vi har inget lim som uppfyller detta krav. Med det sagt vill jag skicka med dig ett säkerhetsdatablad  där du kan läsa om produkten.
    Madeleine Kreatör
  • Men fungerar det med fukten  då??
  • Casco trälim tål tillfällig fukt, men vill man ha en limfog som verkligen står emot ska man välja polyuretanlim. Vet dock ej om detta lim är lämpligt att använda till skärbrädor, då det är hälsofarligt etc. Det är omöjligt att hitta ett lim som både är "livsmedelsäkert" och "vattentätt"
    Madeleine Kreatör