Kan Libero wax black bison färga min möbel?

Hej!
Jag köpte ovan nämnda vax för att jag ville färga en minibyrå i obehandlad furu från Ikea. Tänkte att detta vax skulle färga den i den valda färgen (valnöt) medans träets ådring skulle synas igenom. Men nu ser jag på burken att det står att vaxet ska användas på trä som är så likt i färg som möjligt. Går det att användan vaxet på det sätt jag tänkt, och få önskad effekt? Jag köpte även trassel till för applicering då det hade samma nummer som det rekommenderade polerullen, men det jag hittade var polertrassel med samma nummer som sagt. Är det samma? Mvh Rebecka
Rebecka

Kommentarer

  • Hej, Rebecka
    Ja, ditt vax kommer inte färga in träet, så att det kommer se ut som valnöt. Det du skulle kunna göra är att lägga på en bets, så att du får en grundton, här kan du välja mörk valnöt. Läs på förpackningen och arbeta efter denna. Låt betsen torka in ordentligt i träet, 1-2 dygn och vaxa sedan. Du kan använda det polertrassel du har, det fungerar perfekt till att polera vax med.
    Madeleine Kreatör