Går det att laserskära i poppelplywood?

Hej
Vet ni om det går att laserskära er 3mm poppelplywood?
Anders

Kommentarer

  • Hej, Anders
    Det tror jag inte skall vara några problem. Jag antar att du vet vad som är max-tjocklek för laserkäraren du skall använda. På grund av att en plywood har flera lager med lim emellan, så får kanterna en svart, bränd yta, när du laserskär den. Vi har plywood i poppel och i furu.
    Ett förtydligande: Vi har inte tillgång till någon laserskärare och har därmed inte testat vår plywood i en sådan.

    Madeleine Kreatör