Vilken pensel skall jag använda till guldbrons?

Hej!

Tänkte använda "Liberon guldbrons, ljust rödguld" och förgylla en sekelskiftes takfotogenlampa av gjutjärn!
Men, vilken/vilka penslar föreslår ni?
Och, behöver gjutjärnet grundas innan påförande av guldbrons? Gjutjärnet har sandblästrats!
Och, bör guldbronset skyddas med nån skyddslack, eller dylikt?

Tacksam för vägledning!
Mvh
Anders Danielsson

Kommentarer

  • När du skall lägga på guldbrons behöver du bara tänka på att ytan är ren och torr. Så en avtorkning, så du får bort damm och fett är lämpligt. Använd en
    pensel av hår av lämplig storlek. Du behöver inte skyddslacka.
    Madeleine Kreatör