Kan jag klippa lagningslapparna i rätt storlek?

Hej!

Kan man klippa i era lagningslappar (artikelnummer 4173-0000) eller är det en söm som går upp då (kan inte riktigt se på bilden om det är sytt runt kanten) eller tror ni att lapparna fransar sig om jag klipper i dem? Ska laga några par barnbyxor (strlk 86/92) och är rädd för att lapparna är för stora.

Vänliga hälsningar
Cecilia

Kommentarer

  • Lagningslapparna går lätt att klippa till i valfri storlek. Jeanstyget är belagt med en "klibbig" sida som du pressar fast mot ditt underlag. Tänk på att använda dig av en bra sax för ett bra snitt, som inte fransar sig.
    Madeleine Kreatör