Hur lagar man en t-shirt av merinoull?

Hej,
Jag har ett par t-shirtar i merino som har fått lite små hål som jag skulle vilja sätta en lapp på. Går det bra med vilken lapp som helst eller måste det vara någon specifik för ullkläder?
Hälsningar,
Raul

Kommentarer

  • Hejsan
    Jag skulle använda mig av tyglappar i så likvärdig kvalité som t-shirtarna. T-shirtarna är troligtvis i en stickad kvalité med stretch, försök att hitta tyglappar med samma stretch i. Ett annat sätt att laga små hål i ullpagg är att tråckla ihop hålet med ulltråd/garn.
    Madeleine Kreatör