Hur lagar jag en skinnsoffa?

jag vill sy i min skinnsoffa.jag undrar vilken nål som passar till  sytråd  art.nr 3157-1000? eller vilka produkter  bör jag köpa?

Kommentarer

  • Du kan sy med den tråden och med en böjd skärnål som gör att du kommer åt ordentligt. Den har även lite vassa sidor, så att den skär sig ner i skinnet.
    Madeleine Kreatör
  • Kan jag laga min trasiga skinnsoffa " själva sittkudden" med möbeltyg?
    Lisbeth Magnusson Holmberg
  • Hej, Lisbeth
    Självklart kan du det. Det svåra kan nog vara att få det att se enhetligt ut, det kanske är bättre att få lagningen till att bli något intressant, genom att skapa en form eller dekorera med några stygn. Vi har ett snyggt möbeltyg, som har utseende av ett vintage-läder, som kanske skulle passa till ditt projekt. Du skulle kunna använda ett bra textillim och limma ihop läder och möbeltyg, på ett enkelt sätt.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör