Har ni 50 mm bred läderrem?

Vi restaurerar en gammal slagmaskin från tidigt 1900-tal. Det vi behöver till bromsen är en läderrem som är 50mm bred och 4-5mm tjock  och 1 meter lång. Har ni det ,eller vet var man kan fixa det? Har sökt igenom nätet men inte hittat något.
Peter Ahlin

Kommentarer

  • Hej, Peter
    Vi har inte så breda läderremmar ochinte heller så tjockt läder som du behöver. Det närmaste vi kommer är läderspill. Det är 3-3,5 mm tjocka bitar. Om du vill testa detta, så skriv in ett meddelande om hur stor din bit behöver vara, när du beställer, så plockar vi en som passar dig.
    Madeleine Kreatör