Vilken typ av läderrem ska jag använda?

Hej! Är på jakt efter läderrem som passar att knyta runt grillverktyg så man kan hänga upp dem på krokar. Vilken diameter på rem bör jag ta? Platt eller rund rem? Den ska ju gå att knyta.
Marielle Johansson

Kommentarer

  • Hej, Marielle
    Du ska nog kunna använda båda delar, du kan knyta både en rund och en flat. Skall remmen gå igenom ett hål, kanske det är snyggare med en rund läderrem. En flat laskrem kan också fungera, går bra att knyta också, men är kanske inte lika hållbar som den runda, den är kraftigare.
    Madeleine Kreatör
  • Ok, tack! Vilken diameter skulle du föreslå då på en rund rem?
    Marielle Johansson
  • 3 mm skulle nog vara lagom. Du kan klicka på länken ovan (rund läderrem), så kommer du till denna.
    Madeleine Kreatör