Vilket läderlim skall jag välja till min skinnsoffa?

Hej. Jag ska laga en skinnsoffa med en ganska stor lagbit och behöver ett bra lim som både fäster bra och är flexibelt. Har ni något sånt?
Annika Johansson

Kommentarer

  • Hej, Annika
    Här har du ett par alternativ;
    Pattex kontaktlim
    Casco textillim
    Kontaktlimmet blir transparent, men går inte att tvätta bort när det härdat. Det är mycket flexibelt och blir inte stelt.
    Textillimmets fördelar är att det går bort om man får fläckar där det inte skall vara. Limmet är vitt och blir inte stelt, utan något flexibelt.

    Madeleine Kreatör