Vilken läderfärg ska jag använda?

Hej!
Jag har en skinnväska som förlorat färg på kanterna men även nötts bort lite djupare under väskan på ena kanten.
Kan eran läderfärg användas för att bygga upp ett hållbart lager för att få kanten jämn?
Om inte, har ni något förslag hur jag kan bygga upp kanten några millimeter? Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej,

    Vi rekommenderar att du använder Narsvarta 2838- eller kantfärg 3359-. Även kantfärg 0349- som appliceras med hjälp av en spatel bör fungera men kommer slitas bort med tiden. Hur hårt färgen sitter beror på hur skinnet i väskan är behandlat och sannolikt kommer infärgningen inte bli helt permanent då skinnet förmodligen är garvat med kemikalier. I så fall kan du dock alltid bättra på vid behov.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline

    Caroline Marknadschef