Hur färgar jag in läderspill med narvsvärta?

Hej! Jag köpte spillbitar av läder från er. Nu vill jag färga lädret med narvsvärta, men färgen fäster inte.

Är lädret behandlat med något och hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej,

    Har du köpt vårt läderspill tjocklek 1,5-2,5 mm art.nr 3085- eller tjocklek 3,0-3,5 mm art.nr 3108- så är det vegetabiliskt garvat och det naturfärgade ska inte vara några problem att färga in med narvsvärta art.nr 0348-.

    Använder du narvsvärta art.nr 2383- eller 3363- behöver du innan användning rengöra lädret/skinnet med läderrengöring för att göra det helt fettfritt.

    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Det är inte naturfärgat. Jag köpte det i eran fysiska butik, så jag vet bara att det är den tjockare varianten.
  • Om du har köpt ett skinn som är kromgarvat och infärgat tidigare går det tyvärr inte färga in med narvsvärta. Om du vill ha det i en annan färg får du i så fall använda Täckläderfärg.
    Mvh
    Marianne
    Marianne Kommunikatör