Lackbets och Bivax på trappsteg?

Hej. Slipat ner en trappa i furu inomhus och ska behandla trappstegen. Gärna åt det ljusare ek-hållet i färg och halvmatt/matt.  Fick tips om Herdin Lackbets Ljusbrun som jag provat. Den blev lite för mörk. Testade att jobba in hård möbel-bivax och då blev färgen perfekt och ytan trevlig.  Är detta hållbart eller en usel idé? Bättre idéer?  Tack på förhand!
Johan

Kommentarer

  • Hej, Johan
    Om det är denna hårdvaxolja du syftar på, så fungerar denna kanonbra till trappsteg. Den finns även pigmenterad om det är vad du vill ha.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör