Vilket lack ska man ha till Jesmonite?

Hej! Behöver man ”seala” eller lacka fat i Jesmonite som skall användas som ljusfat? Tänker om vaxljus kan ge fläckar på jesmoniten.. Ser att ni har en liten diskborste på ett av faten ni gjort, tål materialet vatten eller måste man göra något speciellt för att det ska hålla för detta? Tacksam för svar från en nybörjare
Hanna

Kommentarer

  • Hej, Hanna
    Här kommer lite information från vår leverantör;
    "Man kan använda AC 100 utomhus, om Jesmonite Acrylic sealer påläggs, vart 6:e år."Detta är en produkt som vi inte har vårt sortiment, men som vi kan beställa till dig. Priset skulle hamna på ca 7-800:-. Kontakta oss om du vill beställa denna produkt.

    Om en produkt skall stå ute måste man alltså försegla ytan med ett skydd.
    Om man som du skall utsätta ytan för ett vax, skulle jag kanske lägga på ett spraylack som ger en avvisande yta, så att inte vaxet tränger in genom den.

    Madeleine Kreatör