Vilket lack till cementlera?

Hej!
Jag har gjort några figurer med cementlera från Deco Lifestyle och det står på paketet att man ska lacka sakerna så att materialet tätas från vatteninträngning. Men jag vet inte vilket lack jag skall använda? Vore mycket tacksam för hjälp om ni har någon sådan produkt?
Vänliga hälsningar Anna

Kommentarer

  • Det lack du skall använda är stenlack. Det ger en helt tät och skyddande yta, som även klarar av utomhusmiljö.
    Madeleine Kreatör