Har ni lack till barn under tre år?

Vilken klarlack bör jag använda till barn under 2-3 år?  Gäller ett hemmagjort pussel i trä, med pappersbild på.

Kommentarer

  • Tyvärr  kan vi inte rekommendera några av våra lacker till barn under tre år om syftet är att de lackade objekten, ska komma i direktkontakt med barnet. För produkter till barn under tre år finns det specifik lagstiftning.
    Om du ska lacka leksaker för barn över tre år kan vi rekommendera Acryl Lack som när det härdat ut ordentligt (2-3 veckor) då den uppfyller kraven på innehåll för leksaker till barn över tre år.
    Madeleine Kreatör