Vilken kvistborr ska jag använda till värmeljus?

Hej, Jag ska göra en värmeljusstake i trä med ljushållare som har invändig inv. Ø 40 mm är det kvistborr jag ska använda då? Och vilken isåfall, 40 eller 45 mm? Eller är det annan storlek man ska ha?

Kommentarer

  • Vi har ett borrsats för ljusstakar där du hittar ett borr som är 41 mm och passar till värmeljus.
    Madeleine Kreatör
  • Är det också en kvistborr? Går det att bara köpa borren på 41 mm då jag inte har behov av dom andra?
  • Ja, detta är kvistborr. Tyvärr har vi inte 41 mm kvistborr lösa, det närmaste är detta kvistborr som finns i 40 mm storlek. Det kan kanske fungera om man slipar lite på hålets kanter efter borrning.
    Madeleine Kreatör