Varför får jag upp felmeddelandet "Kreditupplysningen godkändes inte"?

Jag är träslöjdslärare i Vetlanda kommun och en kund hos er sedan länge. Jag försökte skicka en beställning igår och fick meddelandet; "Kreditupplysning godkändes inte. Var snäll och välj ett annat betalsätt." Vad gör jag nu?

Kommentarer

  • Hej,

    Eftersom skolan går under kommunalverksamhet så är det organisationsnumret som kreditprövas och den prövningen är sedan giltig i 90 dagar. Har dessa 90 dagar utgått blir det ibland så att man får upp felmeddelandet att kreditprövningen inte godkändes. Det är dock väldigt snabbt och lätt åtgärdat om du ringer vår kundtjänst på 0511-26767 så löser de problemet åt dig direkt på telefon.
    Caroline Marknadschef