Vilken lack skall jag ha till lera?

Hej! Jag har använt DAS lufttorkande lera och sedan målat mina verk med vattenbaserad hobbylack. Jag ska nu ha på klarlack på detta. Har tidigare testat varnish från Liquitex som var blank, men vill nu ha matt. Finns ej i nån butik i närheten och jag behöver få på klarlack denna vecka.

Kan man använda annan klarlack? Typ klarlack på spray som är avsedd för billackering tex? 🙂 akrylbaserad klarlack?

tacksam för svar!
Elin

Kommentarer

  • Hej, Elin
    Vi har Spraylack som är matt och denna kan du använda på lera. Vi har även en fimolack, både matt och blank. Huruvida andra typer av lack passar vågar jag inte svara på, då dessa inte ingår i vårt sortiment. Lycka till.
    Madeleine Kreatör