Hur klär jag om trädgårdsstol med sadelgjord?

Jag vill klä om trädgårdsstolar/café-set med sadelgjord, istället för den konstrotting som nu har börjat falla av. Stolarna är vikbara, nätta stolar med metallben/ram.
Hur fäster jag sadelgjorden?
På trästolar fäster man sadelgjorden med nubb i trät men dessa stolar är i metall. Jag tänkte lägga sadelgjorden ett varv runt och fästa den i sig själv. Vad ska jag använda? Nitar?

Tacksam för tips och råd!
Christina

Kommentarer

  • Hej, Christina
    Detta lät inte lätt, som du säger, det finns ju ingen trästomme att spika fast sadelgjorden i.
    Jag tror nog mer på något textillim, kanske i kombination med en stark sadelmakarsöm i en stark tråd. Nitar tror jag kan leta sig ur sadelgjorden, då det blir tyngd på dem och sadelgjorden då kan glesna.
    Lycka till!
    Madeleine Kreatör