Hur används karnubavax?

håller på och ska vaxa upp ett knivhandtag köpte detta vax oss er men har ingen aning hur man gör :-)

Kommentarer

  • Hej! Det gäller att skapa en hård yta så knivhandtaget håller länge. Speciellt om det är en kniv du skall använda mycket. Stryka på karnaubavax och polera upp efter att vaxet härdat. Vaxet smälter du i lämpligt kär över tex ett värmeljus. Pensla eller använde en tygtrasa för att applicera vaxet. Torka av överflödet. Låt härda. Efterpolera med luddfri trasa.

    Du kan också innan du vaxar låta handtaget stå i linolja i ca ett dygn och därefter lägga på vaxet. Det finns många tillvägagångssätt och kombinationer av vax och olja för att få en bra och hållbar yta. Titta runt på olika knivforum på internet så hittar du mängder av tips. Lycka till!
    Peter VD