Vilket tyg rekommenderar ni att sy käpphäst med?

Hej
Vilket tyg rekommenderar ni att sy käpphäst med? fleece är lite för stretchigt tycker jag, finns det något annat, kanske med lite "päls". Är det lättare att sy med vliseline under?
Mvh Sara Skogersson

Kommentarer

  • Vi rekommenderar vårt fleecetyg , men om du tycker att det är för mycket stretch i det har vi fuskpäls som alternativ. Det är betydligt stummare. Vårt teddytyg är stumt på längden och något stretchigt på bredden. Vi har aldrig provat att ha fodrat med mellanlägg, men det kanske är en god idé.
    Madeleine Kreatör