Kanel och lim?

Hej!
Jag vill laga en bit på ett bord och funderar på att blanda trälim med kanel. Det är ton i ton så jag hoppas det kan fungera. Tänker att kanel är en sorts bark och borde funka istället för slipdamm eller sågspån. Hittar mycket lite på nätet, bara en som rekommenderas att laga kolven till en bössa med lim och kanel som bulk.
Har ni någon erfarenhet av detta eller andra tips?
Vilken mängd lim vs bindnings-material rekomenderar ni?
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Detta är inte något vi har testat, men vi har försökt att läsa på. Det borde fungera med kanel, lika väl som slipdamm från trä. Kan du hitta trä av samma slag som i bordet, vore troligtvis det bästa.
    Men vi har i vårt sortiment lagningskitt, schellackstänger och flera olika produkter som du skulle kunna laga ditt trä med. Du hittar alla artiklar för möbelrenovering här.
    Madeleine Kreatör