Kan man måla på svart porslin?

Hej,
Jag har tre svarta kaffekoppar som jag skulle vilja måla om till taupe eller annan ljusgrå/mellangrå nyans. Men går det att måla på porslin som redan är svart? Blir det någon skillnad?

ANNA

Kommentarer

  • Hej, Anna
    Det enda som jag kan tänka mig fungera är om du först målar din kopp med vit täckande porslinsfärg och sedan som lager två den kulör du vill åt. Detta är något som vi aldrig har testat, kanske det behövs flera vita lager för att helt få bort den svarta ytan.
    Madeleine Kreatör