Kan man betsa eller olja in peddigrotting?

Hej!
Jag beställde just er peddigrotting för att byta en rottingsits men den är lite ljusare än den gamla. Undrar därför ifall det är möjligt att göra den mörkare genom att olja in eller betsa?

Mvh Catrin

Kommentarer

  • Hej, Catrin
    Jag skulle vilja rekommendera antikvax. Jag antar att du vill åt en lite mörkare nyans, allt trä mörknar ju något med åren. Kanske mellanljus ek- varianten skulle kunna vara något, eller den helt färglösa om det bara är en svag skillnad.  Tänk på att slutresultatet kan skilja sig från bilden beroende på vilket träslag som underlaget har. Lycka till!
    Madeleine Kreatör