Kan man beskära termoplast med cellplastskärare?

Cellplastskärare Thermocut 230/E - Slöjd-Detaljer (slojd-detaljer.se)
Klarar denna produkt att beskära termoplast? Hur tjock termoplast klarar den av?
Anna-Karin Johansson

Kommentarer

  • Hej, Anna-Karin
    Nej det går inte så vitt vi vet. Det borde dessutom det blir ganska kladdigt om man lyckas skära eftersom termoplast blir flytande vid tillräcklig uppvärmning. Denna skärare är endast för cellplast (frigolit, styropor).
    Du behöver en ​figursåg​​​ som denna och inte ett verktyg som alstrar värme.

    Madeleine Kreatör