Hur gör jag julkort?

Hej! Jag har tänkt göra liknande julkort som jag gjorde 2019 med material från er. Det är med hjälp av era fina clear stamps samt akvarellpennorna. Jag behöver köpa nya kort för detta och undrar vilka ni rekommenderar till uppgiften så att det exempelvis inte läcker igenom? Jag vet att jag vill ha brunare kort och sedan sätta ett vitt kort på det bruna så det ser lite lyxigare ut och ramar in snyggt. Jag tar gärna också emot rekommendation för ett bra lim för detta också. Sedan undrar jag också om man måste ha ett stämpelhandtag eller om det funkar utan? Och slutligen, använder man clear stamps innan man målar bakgrunden med akvarellpennorna eller rekommenderar ni tvärtom? Tack så jättemycket på förhand för hjälpen! Vänliga hälsningar, Viktoria
Viktoria

Kommentarer

  • Hej, Viktoria
    Det var många frågor, jag skall försöka svara på dem. Först vill jag rekommendera dig att titta igenom alla inspirationer till korttillverkning. där får du svar på de flesta av dina frågor. När man använder akvarellfärg- eller pennor, så är det bästa att skära till bitar av akvarellpapper, och arbeta med vatten på dessa. Du måste ha ett stämpelhandtag till dina stämplar för att kunna använda dem. Bra lim till de olika projekten hittar du i inspirationerna. När du skall måla med akvarell, beror lite på hur du vill ha slutresultatet, men det ser du också i de olika arbetsbeskrivningarna .Lycka till och ha det nu så roligt när du skapar!
    Madeleine Kreatör