Kan jag använda Jesmonite utomhus?

Hej, undrar om ovanstående fungerar att stå utomhus? Jag har även beställt färger från Martha Stewart från er 2 ggr men min order har blivit makulerad, kommer ni få in färger från detta märke?
Mvh,
/Eva

Kommentarer

  • Så här står det i användarguiden:
    "Jesmonite AC100 är lämplig för inomhus och utomhus användning. Om det används utomhus måste ytan förseglas med en sealer eller ett lämpligt färgsystem."
    Vi kontaktar leverantören idag och återkommer med ett svar på vilken typ av "sealer" man skall använda.
    Madeleine Kreatör
  • Svar på din andra fråga om Martha Stewart färgerna;
    Som det ser ut nu så kommer vi inte få hem dessa färger inom den närmaste tiden, tyvärr.
    Madeleine Kreatör
  • Idag har vi fått svar av vår leverantör:
    "Man kan använda AC 100 utomhus, Jesmonite Acrylic sealer 1 kg, påläggs, dock måste det förnyas vart 6:e år."
    Detta är en produkt som vi inte har vårt sortiment, men som vi kan beställa till dig. Priset skulle hamna på ca 7-800:-. Kontakta oss om du vill beställa denna produkt.
    Madeleine Kreatör