Vilket lim jag ska använda när jag ska limma ihop olika porslinsföremål?

God morgon. Jag undrar vilket lim jag ska använda när jag ska limma ihop olika porslinsföremål, koppar, fat, kannor. Ska göra en lampfot. Måste vara säkert och hållbart. Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Ros-Marie.
    Jag skulle vilja rekommendera Fix It! Det är ett byggande och elastiskt lim som passar utmärkt till många olika material, även keramik och porslin. Lycka till!
    Madeleine Kreatör
  • Kan man måla ovan på limmet om det används till keramik figur?
    Elisabeth Erichsen
  • Just detta lim, får en silikonliknande yta då får man anpassa val av färg utifrån detta. Använder man en lemaljfärg, så skulle det fungera bra.
    Madeleine Kreatör