Hur sätter jag fast pizzaskäraren?

Hej!
Jag har beställt pizzaskärare och det är en pigg som ska fästas på något sätt.
Min elev har svarvat ett handtag som är 25 mm i diametern.
Finns det någon beskrivning på hur vi kan göra?
Mvh Eirin

Kommentarer

  • Hej, Eirin
    Du skall få in hela pizzadelarens skaftdel, det du kallar pigg i skaftet. Gör ett lagom stort hål med hjälp av ett långt träborr, kanske ett par- tre hål brevid varandra. Krafsa och fila ut hålet så att skaftdelen på skäraren får plats. Limma sedan med tvåkomponentslim, skydda skaftet med maskeringstejp.
    Med vänlig hälsning
    Madeleine

    Madeleine Kreatör