Hur såg den första Slöjd-Detaljer katalogen ut?

Hej,
Av ren nyfikenhet! Hur såg den första Slöjd-Detaljer katalogen ut?

Kommentarer

  • Hej,
    Vad roligt att du frågar kring vår historia! Är man mer nyfiken kan man även läsa här.

    Den första katalogen utkom 1960 och bestod ett 24-sidigt häfte med maskinskrivna texter och handritade bilder. Katalogen trycktes på en spritkopiator i 50 exemplar och såg ut så här:

    På vårt huvudkontor i Skara finns en vägg med alla katalogomslag från den allra första till den som utkom senast.

    Caroline Marknadschef