Hur mycket räcker en förpackning gjutplast till?

Hej.
Ungefär hur stor gjutklump kan jag göra med en gjutcement/gjutplast förpackning? Jag vill gjuta in ett päron.

Kommentarer

  • Hej,
    Den räcker så långt som burken är stor, dvs ca 1 liter. Gjutplasten krymper bara något när den härdar. Däremot så rekommenderar vi inte att gjuta in ett färskt päron, då det innehåller mycket vätska. Dels kan päronet missfärgas i plasten med tiden, dels så kanske inte plasten härdar ordentligt.

    Lycka till! /Caroline

    Caroline Marknadschef