Hur gör jag med fakturan när jag har returnerat?

Hur gör man med fakturan när jag har returnerat?

Kommentarer

  • Vid utnyttjande av ångerrätten och betalning mot faktura så makuleras den hos Klarna. Ett meddelande kommer från Klarna när uppdatering av fakturan är gjord. Vid betalning med kort eller direkt banköverföring sker återbetalning via Klarnas kundtjänstavdelning inom några bankdagar. Glöm ej rapportera retur i Klarna appen.

    När man utnyttjar ångerrätten för en enskild vara betalar vi tillbaka varans köpeskilling, men man står själv för frakten. Då hela ordern returneras återbetalas även ev. tillkommande kostnader, men man betalar dock för returfrakten.

    Caroline Marknadschef
  • Hej! När man har en faktura, behöver man ge ut sitt kontonummer i returblanketten? Och eftersom man betalat frakten för leverans, är det köparen som då också står för returfrakten om man vill lämna tillbaka alla sina varor som är oöppnade? Isåfall blir det ju att man kastat bort 100 kr i sjön.
  • Har du valt Klarna som betalsätt behöver du anmäla returen till dom. Pengarna kommer sen i retur från Klarna. Har du fler faktura frågor kan du kontakta Klarnas kundtjänst.

    Om du returnerar samtliga varor i en beställning återbetalar vi varans värde och frakten du betalat för att få varorna till dig. Däremot får du betala returfrakten själv.

    Caroline Marknadschef