Spegel som släpper igenom ljus?

Hej,

jag håller på att bygga en magicmirror och behöver ett glas/plast som fungerar som spegel från ena hållet och släpper igenom från andra hållet.
Det kommer sitta en datorskärm monterad bakom glaset och lysa igenom till den sidan som är spegel. På detta vis kommer man se information i spegeln.

storleken kommer vara någonstans runt 500x1000.

Sök gärna på magic mirror på google så ser du hur det skall fungera!

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej,
    Du kan använd en envägsspegel akryl. Det bör ge dig den effekt du efterfrågar. Största storlek är dock 600x300 mm. På DIY-Detaljer hittar du även inlägg som steg-för-steg visar hur den kan användas: Envägsspegel för dassdörren och Ljuslyktor av envägsspegel.

    Akrylskiva spegel 8200- fungerar precis som en vanlig spegel och släpper inte igenom något ljus från baksidan.

    Lycka till!
    /Caroline
    Caroline Marknadschef
  • Hej
    Hur gick det med detta? Fungerade det bra? Jag är inne på samma projekt nämligen.
  • Hej,
    Vi har tyvärr ingen information om hur detta projektet gick men jag hoppas att Fredrik här har lust och möjlighet att berätta hur det gick 😀
    Caroline Marknadschef