Hur arbetar ni med GDPR som träder i kraft den 25 maj 2018?

Hur arbetar ni med den nya lagen dataskyddslagen, GDPR, som träder i kraft den 25 maj 2018?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,

    Med anledning av Dataskyddsförordningen (GDPR) som träder i kraft den 25 maj 2018, har Slöjd-Detaljer uppdaterat sina köpvillkor gällande personuppgifter och sammanställt en ny Integritetspolicy.

    Vår målsättning är att du ska känna dig säker på att din personliga integritet respekteras och att dina personuppgifter behandlas korrekt. Vi tar ansvar för att personuppgifter som behandlas av Slöjd-Detaljer endast används för avsedda ändamål och skyddas mot obehörig åtkomst.

    När du beställer från oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja beställningar och ge service till dig. Du har rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller om du inte längre vill kvarstå kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta då kundtjänst på order@slojd-detaljer.se så hjälper vi dig.

    Vi säljer eller överför inte personlig identifierbar information till utomstående parters. Detta görs enbart till betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vårt företag, webbplats och betalningar och då med kravet att dessa parters godkänner att hålla informationen konfidentiell och säker. Bolag som hanterar personuppgifter för Slöjd-Detaljers räkning undertecknar alltid avtal med oss för att säkerställa en hög skyddsnivå för dina personuppgifter även hos våra samarbetspartners.

    Efter godkännande av köpvillkor och integritetspolicy eller om du själv samtyckt till att ta emot information från Slöjd-Detaljer använder vi uppgifter från kundregistret för utskick av kataloger och för att skicka ut information om våra produkter, kampanjer och inspiration. Du kan när som helst avregistrera dig.

    Här hittar du våra fullständiga köpvillkor.

    Här hittar du vår integritetspolicy.

    Har du några frågor är du självklart välkommen att kontakta kundtjänst på 0511-26767 eller order@slojd-detaljer.se.
    Caroline Marknadschef
    Bästa svaret