Hur borrar man i akrylplast?

Hej! Jag skulle vilja veta om det är möjligt att borra större hål i färgad akrylplast (ex diameter ca 6 cm med hålborr) utan att det spricker? Har själv sökt på internet utan att hitta svar. Vet ni?

Kommentarer

  • Att borra ett så stort hål fungerar inte i plast. Alternativen är att borra upp ett litet hål, så du får i ett sågblad från en figursåg och sedan såga längst hålets kant. Detta ger inget perfekt hål dock, om man inte är väldigt skicklig med sågen. Det andra alternativet är en hålsågssats, för perfekt håltagning.
    Madeleine Kreatör